7 d’ag. 2007

Viatge

Avui surto de viatge a Croacia, algú m'ha dit que és un viatge que li agradaria fer, i molta gent que és molt maco. Bé, si puc ja us ho faré saber.

En tot cas, a mi Croacia em fa gràcia per diverses raons, però una és perquè de petit, quan estudiava geografia, sempre veia una sèrie de països que estaven al bloc de l'est, sota el mur d'acer, que li deien. I aleshores pensava que mai els podria veure.

En aquell temps, semblava que mai a la vida els podria veure, i a més semblava que sempre havia estat així. Almenys, jo de petit ho veia així.

Ara tot això ja sembla com que no hagues passat mai, però va ser així. I des de llavors sempre m'ha fet especial il·lusió anar a aquells països, que pensava que no podri anar. Bé, Croacia és un d'ells. A més amb l'encant de ser un país, que quan jo era petit no exisistia ofialment, era Yugoslavia, i ara resultat que és un país independent. Coses que també sembla que siguin impossibles i no puguin passar mai. Però vet aquí que la història del mon dona moltes voltes.

Parlant d'història, en aquest viatge porto com a llibre "Histories" d'Herodot, un dels primers llibres d'història del mon occidental. L'any passat em vaig llegir, "Viatges amb Heròdot", d'en Kapuscinski, un molt bon llibre, que em va animar a llegir aquest.

Això farà que alhora de viatjar, a més de visitar Croacia, tingui el cap i les imatges d'altres indrets del mon. Especialment Grecia i Turquia, i imatges com la batalla de Marato, les Termopiles, o el Parteno, o la biblioteca d'Ephesos. També durant tindré imatges d'orient mitja, l'actual Iraq i Iran. Aquestes a part de pel llibre, segur que per noticies de morts que veure per la televisió. Una terra de violència, on sempre hi ha hagut enfrontaments, des del temps d'Herodot.

Bé, ja explicaré més coses si la tecnologia m'ho permet.