26 de març 2007

Federació Obrera (I)

Bé després de gairebé deu anys des que s’ha retornat la Federació Obrera a Molins de Rei, a través de l’ajuntament. S’està a punt d’arribar un punt, on per fi tindrem un projecte per començar a rehabilitar un dels edificis més emblemàtics de Molins de Rei. Per mi això és molt important, i especial, els meus avis, van participar en el projecte col•lectiu que va significar fer la Federació Obrera.

El dijous passat, vaig assistir a la reunió de la comissió de seguiment del procés de participació per la rehabilitació de la Federació Obrera. En la reunió havíem de mostrar la nostra preferència respecte els quatre projectes que previament seleccionats, opten a ser el projectes definitiu, i que constituirà el futur de la Federació.

La veritat, jo tenia molt i molt clar quin era el més adient, i hagi ho vaig manifestar mijançant el meu, vot. El procés va acabar amb un empat entre dos projectes, però el que tenia més vots preferents (tots teniem dos vots, un preferent i l’altre de segona preferència), era el projecte que implica un intent de conservar el màxim possible l’estructura externa de l’actual edifici.

Jo personalment, em vaig decantar cap aquest projecte. Crec que mirar de conservar el màxim possible, la Federació obrera, tal i com va és, és una solució que s’ha de tenir molt i molt en compte.